Gnudi u umaku od maslaca i pržene kadulje

Prvi put sam čula i vidjela ovu vrstu njoka kod jednih prijatelja, velikih zaljubljenika u dobru kuhinju, i iako ih tada nisam probala jer su tek bili u pripremi, znala sam da ću krenuti u akciju i napraviti ih što prije. Zaintrigirala me je njihova priprema, a sastojci su obećavali lagan, ukusan i kremasti obrok. Nema brašna, nema krumpira, nemaju baš neke sličnosti sa njokama. Nakon malo istraživanja, otkrila sam da postoji niz varijacija njihove pripreme, a savjeti mojih prijatelja i malo kopkanja po internetu dali su fantastičan rezultat. Neki ih rade sa jajetom, neki bez, neki ih ostavljaju da odleže u brašnu, neki u grizu, netko doda parmezan, netko ne, može se raditi od ricotte ili od skute, ali možete i kombinirati ova dva sira kao što sam i ja. Obavezno probajte, uvjeravam vas da nećete požaliti.

Ricotta gnudi with brown butter and fried sage

Gnudi (32 komada)
250 g ricotte
200 g skute
1 jaje
sol
papar
200 g parmezana
par kapi limunovog soka

1 kg griza u kojem će gnudi odležati

Umak od maslaca i kadulje
80 g maslaca
6 velikih listova kadulje
Par listova bosiljka, par iglica ružmarina i par listića majčine dušice

Pomiješajte ricottu, skutu, parmezan, jaje, limunov sok, sol i papar u jednoličnu smjesu. Smjesu stavite u slastičarsku vrećicu sa nastavkom od 1,5 cm. U posudu veličine cca 20×30 cm isipajte ravnomjerno trećinu griza. Istisnite kuglice veličine oraha na površinu od griza sa razmakom jednu do druge. Preko istisnutih kuglica posipajte drugu trećinu griza, griz treba prelaziti preko kuglica. Ponovite postupak dok ne potrošite smjesu, imat ćete dva reda kuglica. Na kraju sve posipajte ostatkom griza i ostavite nepoklopljeno najmanje 24 sata u hladnjaku. Što duže stoje biti će bolje. Kuglice izvadite iz griza, maknite sa njih ostatak griza u mali ih oblikujte dlanovima u oblik kuglice. Do kuhanja ih stavite u hladnjak.
U veći lonac stavite vodu i sol i zakuhajte. Gnude stavite kuhati i kuhajte ih cca 3 minute, odnosno dok ne isplivaju na površinu, iscijedite ih i poslažite na tanjur, začinite solju i paprom.
Maslac otopite na laganoj vatri i kuhajte ga dok ne počne dobivati smeđu boju. Kad posmeđi, dodajte listove kadulje i pržite ih dok se ne pretvore u čips. Po želji mozete dodati i bosiljak, ružmarin i majčinu dušicu. Umak zajedno sa cipsom prelijte preko gnuda i poslužite odmah.

Oglasi

18 thoughts on “Gnudi u umaku od maslaca i pržene kadulje

  1. ja ga radim mrvicu drugačije..umjesto griza koristim brašno te mi u hladnjaku stoje maksimalno 2 sata..jer na taj način ostanu mekši..što duže upijaju brašno to im vanjski rub postaje tvrđi, a meni je cilj da se je unutrašnjost što mekša.. i stavljam jedan bjelanjak više da je tekstura skute više ”pjenasta”, i parmezana tek 50g stavim 🙂 u toskani gdje sam ih najčešće jeo, obično ih pune sa špinatom ili rade u pekmezu od rajčice.. odlično toplo predjelo koje svatko mora isprobati! bravo jasenka! 🙂

    Sviđa mi se

    1. Hrvoje hvala na komentaru i dodatnim sugestijama. Pošto ih obožavam sigurno ću isprobati i tvoju verziju :), a već se neko vrijeme spremam na varijantu s špinatom, pa nikako 😦

      Sviđa mi se

  2. spomenuli ste u clanku da se ovi njoki mogu raditi i bez jaja. imate li mozda link za takav recept ili da li se iz ovog recepta moze napraviti varijacija bez jaja? unaprijed hvala!

    Sviđa mi se

Komentiraj

